Promóció
GTD: nem dízel, hanem a legdurvább Mustang

Ez most a legerősebb, leggyorsabb és legdrágább utcai Mustang. A GT3 versenyautóra épül, de bizonyos értelemben még többet tud.
Amikor a Ford bemutatta az aktuális Mustangot, a motorválasztékkal nem okozott nagy meglepetéseket. Ott van egyrészt a 2,3 literes, négyhengeres Ecoboost, amire sokan csak legyintenek, de valójában egy aránylag épeszű költségvetésből fenntartható élményautó az is a maga 319 lóerejével. Nyilván ha már Mustang, akkor kívánkozik bele a V8, ebből ötliterest lehet kérni 487 lóval. Az utcai kivitelek közül a csúcsot az 507 lóerős Dark Horse jelentette. Eddig.
Most ugyanis megérkezett a Mustang GTD – nem kell megijedni, a dízel Volkswagenektől ismerős elnevezés itt nem ugyanazt takarja. Ez esetben a GTD az amerikai IMSA versenysorozat egyik géposztályát jelenti. Ebben a kategóriában indul a GT3-as Mustang, amely alapul szolgált a vadiúj változatnak. A mérnököket viszont nem kötötték ugyanazok a szabályok, mint az IMSA-ban, szabadabb kezet kaptak, aminek az eredménye a legerősebb, leggyorsabb, egyben természetesen legdrágább utcai Mustang lett.

Korábban ugyan voltak olyan pletykák, hogy középmotoros lesz a Mustang GTD, de erről szó sincs, változatlanul az autó orrában található a V8-as, csak immár nem ötliteres, hanem 5,2-es. Akár 7500 fölé is forgathatjuk, azonban pontos teljesítményadatot egyelőre nem hoztak nyilvánosságra, csak annyi biztos, hogy a 800 lóerő fölötti régiót célozták meg. Kapott a kocsi egy titán kipufogórendszert is, és nem mintha egy V8 nem szólna már önmagában állatul, de az aktív szelepes megoldás sem ront a helyzeten. A váltó nyolcfokozatú, duplakuplungos, a transaxle elrendezéssel pedig megközelítették az 50-50 százalékos súlyelosztást.
A futómű félaktív, állítható magassággal, változtatható rugókarakterisztikával, na meg persze adaptív lengéscsillapítókkal. Track Mode-ban 40 milliméterrel kerül alacsonyabbra a hasmagasság, mint alapesetben. Az első gumik 325 milliméter szélesek, a hátsók 345-ösök – ezek húszhüvelykes kovácsolt alumínium felnikre kerülnek, de felárért ugyanekkora kovácsolt magnézium szettet is rendelhetünk. Alapból járnak viszont a Brembo karbon-kerámia fékek.

A kaszni jelentős részben szénszálas anyagokból készült, hogy ezáltal is minél lejjebb tartsák a tömeget: az első splitter, a sárvédők, a motorháztető, a csomagtérajtó, a tető és a küszöbök is karbonszálasak, de opcionálisan még több elemet kérhetünk így. Szintén extraként érhető el az aktív aerodinamikai csomag, amely egyebek mellett aktív hátsó szárnyat is tartalmaz. Ez például olyan elem, a félaktív futóművel együtt, amit az IMSA GTD szabályrendszere nem engedélyez, e tekintetben a versenygépnél is többet kínál az autó.
Színből gyakorlatilag bármilyenre rábökhetünk, egyedit is kikevernek. A beltérben a Miko velúrt, a bőrt és a szénszálas műanyagokat kombinálják, elöl Recaro ülésekben ülünk, hátulról pedig kidobták a padot. Külön kérésre háromdimenziós nyomtatással, titánból készítik el a váltófüleket és a fokozatválasztó tárcsát, meg az alvázszámplakettet, amihez az alapanyagot egy visszavonultatott Lockheed Martin F–22-es vadászbombázóból nyerik.

A Ford egyik vezető mérnöke, Greg Goodall szerint egyértelmű cél mentén dolgoztak, amikor elkészítették a GTD-t: minden idők leggyorsabb Mustangját akarták, amely a Nordschleifén is hét percen belüli időt képes futni. Arról viszont nem beszélt, hogy ennek mikor futnak neki. Az utcán is használható Mustang GTD forgalmazása 2024 végén vagy 2025 elején indul, a modell csak limitált szériában készül, ára várhatóan 300 ezer dollár, vagyis 106 millió forint körül alakul. Megvenni nem lehet majd akárkinek, a Ford GT-hez hasonlóan hosszú kiválasztási folyamat vár az érdeklődőkre.
Nézegetni viszont bárkinek szabad, íme, a galériánk:
A focicsapat menedzsere Patek Philippe-re és Teslára szórta a lopott pénzt
Közel nyolcmilliárd forintnyi dollárt sikkasztott el, amit aztán nem sikerült jól befektetni.
Elon Musk azonnal kirúgatná a Disney vezérigazgatóját, mert az nem hirdet nála
Elon Musk továbbra is csúcsformában van, pedig az elmúlt hetekben is nagyot ment.
A Cybertruck még Porschét vontatva is lenyomott egy Porschét
Pedig a 911-es nem is húzott maga után Cybertruckot.
Mohó volt a tulaj, rajta maradt a törött Lamborghini
Senki nem adta meg a vágyott 1,5 millió dollárt, 1,35-ért meg hülye lett volna odaadni.
13 óra, amiből kiderül, hogy tart ma az óraipar
Összeszedtük az idei év legfontosabb újdonságait, amelyekből kiderül, mit gondolnak a világról a gyártók.
Három új Marvel-sorozat jön a Disney Plusra
Két spinoffot és egy animációs szériát kapunk, az egyik már januárban megérkezik.