GTD: nem dízel, hanem a legdurvább Mustang

Ford Mustang GTD
Forrás: Ford

Promóció

Renault Scenic E-Tech, a család új kedvence

Promóció

Kívül-belül élénk

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Ez most a legerősebb, leggyorsabb és legdrágább utcai Mustang. A GT3 versenyautóra épül, de bizonyos értelemben még többet tud.

Amikor a Ford bemutatta az aktuális Mustangot, a motorválasztékkal nem okozott nagy meglepetéseket. Ott van egyrészt a 2,3 literes, négyhengeres Ecoboost, amire sokan csak legyintenek, de valójában egy aránylag épeszű költségvetésből fenntartható élményautó az is a maga 319 lóerejével. Nyilván ha már Mustang, akkor kívánkozik bele a V8, ebből ötliterest lehet kérni 487 lóval. Az utcai kivitelek közül a csúcsot az 507 lóerős Dark Horse jelentette. Eddig.

Most ugyanis megérkezett a Mustang GTD – nem kell megijedni, a dízel Volkswagenektől ismerős elnevezés itt nem ugyanazt takarja. Ez esetben a GTD az amerikai IMSA versenysorozat egyik géposztályát jelenti. Ebben a kategóriában indul a GT3-as Mustang, amely alapul szolgált a vadiúj változatnak. A mérnököket viszont nem kötötték ugyanazok a szabályok, mint az IMSA-ban, szabadabb kezet kaptak, aminek az eredménye a legerősebb, leggyorsabb, egyben természetesen legdrágább utcai Mustang lett.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Ford Mustang GTD
forrás: Ford
Már ránézésre is elég durva

Korábban ugyan voltak olyan pletykák, hogy középmotoros lesz a Mustang GTD, de erről szó sincs, változatlanul az autó orrában található a V8-as, csak immár nem ötliteres, hanem 5,2-es. Akár 7500 fölé is forgathatjuk, azonban pontos teljesítményadatot egyelőre nem hoztak nyilvánosságra, csak annyi biztos, hogy a 800 lóerő fölötti régiót célozták meg. Kapott a kocsi egy titán kipufogórendszert is, és nem mintha egy V8 nem szólna már önmagában állatul, de az aktív szelepes megoldás sem ront a helyzeten. A váltó nyolcfokozatú, duplakuplungos, a transaxle elrendezéssel pedig megközelítették az 50-50 százalékos súlyelosztást.

A futómű félaktív, állítható magassággal, változtatható rugókarakterisztikával, na meg persze adaptív lengéscsillapítókkal. Track Mode-ban 40 milliméterrel kerül alacsonyabbra a hasmagasság, mint alapesetben. Az első gumik 325 milliméter szélesek, a hátsók 345-ösök – ezek húszhüvelykes kovácsolt alumínium felnikre kerülnek, de felárért ugyanekkora kovácsolt magnézium szettet is rendelhetünk. Alapból járnak viszont a Brembo karbon-kerámia fékek.

Ford Mustang GTD hátulról
forrás: Ford
A hátsó szárny minden, csak nem éppen visszafogott

A kaszni jelentős részben szénszálas anyagokból készült, hogy ezáltal is minél lejjebb tartsák a tömeget: az első splitter, a sárvédők, a motorháztető, a csomagtérajtó, a tető és a küszöbök is karbonszálasak, de opcionálisan még több elemet kérhetünk így. Szintén extraként érhető el az aktív aerodinamikai csomag, amely egyebek mellett aktív hátsó szárnyat is tartalmaz. Ez például olyan elem, a félaktív futóművel együtt, amit az IMSA GTD szabályrendszere nem engedélyez, e tekintetben a versenygépnél is többet kínál az autó.

Színből gyakorlatilag bármilyenre rábökhetünk, egyedit is kikevernek. A beltérben a Miko velúrt, a bőrt és a szénszálas műanyagokat kombinálják, elöl Recaro ülésekben ülünk, hátulról pedig kidobták a padot. Külön kérésre háromdimenziós nyomtatással, titánból készítik el a váltófüleket és a fokozatválasztó tárcsát, meg az alvázszámplakettet, amihez az alapanyagot egy visszavonultatott Lockheed Martin F–22-es vadászbombázóból nyerik.

Ford Mustang GTD
forrás: Ford
A V8 a pokolban is V8

A Ford egyik vezető mérnöke, Greg Goodall szerint egyértelmű cél mentén dolgoztak, amikor elkészítették a GTD-t: minden idők leggyorsabb Mustangját akarták, amely a Nordschleifén is hét percen belüli időt képes futni. Arról viszont nem beszélt, hogy ennek mikor futnak neki. Az utcán is használható Mustang GTD forgalmazása 2024 végén vagy 2025 elején indul, a modell csak limitált szériában készül, ára várhatóan 300 ezer dollár, vagyis 106 millió forint körül alakul. Megvenni nem lehet majd akárkinek, a Ford GT-hez hasonlóan hosszú kiválasztási folyamat vár az érdeklődőkre.

Nézegetni viszont bárkinek szabad, íme, a galériánk:

Galéria / 11 kép

Ford Mustang GTD

Megnézem a galériát

Videók

Promóció

Renault Scenic E-Tech, a család új kedvence

Promóció

Kívül-belül élénk

Kép
Stílus

Különleges illatok, amiket autógyártóknak köszönhetünk

Nemcsak luxusmárkák készítenek exkluzív parfümöket, olykor teljesen hétköznapi márkák is belevágnak.

Kép
Jármű

Vége a találgatásnak: itt az új Bugatti hiperautó, a Tourbillon

A Veyron és a Chiron után itt a következő über-sportkocsi, amely szakít a W16-os hagyományokkal.

Kép
Jármű

5 izgalmas autós kirándulás, amit nem érdemes kihagyni idén nyáron

Amikor Magyarországon el akarunk jutni valahova, jellemzően a leggyorsabb megoldást, azaz az autópályákat és főútvonalakat választjuk. Vannak azonban olyan különlegesen szép autós útvonalak, amikért érdemes valamivel hosszabban vezetni – és akár önmagukban is megérnek egy hétvégi kirándulást.

Kép
Tech

Zenekedvelők előnyben: nyolc hangszórós táblagép a Lenovótól

A Lenovo Tab Plust kifejezetten a zene szerelmeseinek szánták. A táblagép önálló Bluetooth-hangszóróként is használható.

Kép
Tech

Videójáték lesz a 90-es évek kultklasszikusából

A Csillagközi invázió alapján készült játéknak már a megjelenési dátuma is megvan.

Kép
Szórakozás

Rablótámadás miatt került kórházba Roby Baggio

Az olasz futball-legenda családjával nézte az olasz–spanyol Eb-meccset, amikor fegyveresek törtek be otthonába.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!