Ez a Bentley ott volt az első Le Mans-i 24 óráson

Bentley 3 Litre
Forrás: Kidston SA

Promóció

Az amerikai sportmárka, a Gant bemutatja új férfi illatát

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!

Promóció

Mire kell figyelni snowboard kabát vásárlásakor?

Facebook
Twitter
Pinterest

Idén éppen százéves a leghíresebb hosszú távú autóverseny, és most előkerült egy versenygép az első, 1923-as kiírásról.

A jövő hét végén, vagyis június 10-11-én rendezik az idei Le Mans-i 24 órás autóversenyt. Talán a Formula–1 mellett ez a legismertebb megmérettetés, amiről minden bizonnyal azok is hallottak, akiket hidegen hagynak a technikai sportok. Ebben az évben ráadásul centenáriumot is ünnepelnek, hiszen pontosan százéves a Le Mans-i viadal: 1923-ban rendezték az elsőt. Igaz, azóta maradt el néhány alkalom, 1936-ban a munkások sztrájkja, 1940 és 1948 között a második világháború és utóhatásai miatt, így a mostani a kilencvenegyedik lesz.

Azt az említett első versenyt a francia André Lagache és René Léonard párosa nyerte egy Chenard-Walcker Type U3-mal, a leggyorsabb kört viszont a brit Frank Clement futotta a Bentley 3 Litre Sporttal. Ez utóbbi kocsi most újra előkerült, és a különleges járművek értékesítésében közreműködő, restaurálással is foglalkozó svájci Kidston nemrég kínálta eladásra. Mivel a legelső Le Mans-i 24 órásról van szó, nem meglepő, hogy ez volt az első Bentley a futam történetében, de egyben az első brit autó is.

A Bentley 3 Litre Sportot először a kanadai John Duff – aki amúgy Bentley-kereskedő volt civilben – vezette először, Brooklandsben több rekordot is felállított vele a dupla 12 órás versenyen, mindkét etapot ő nyomta végig. Persze Le Mans-ra már kellett a társ, így került mellé Frank Clement. Noha a győzelem nem jött össze, azért a megosztott negyedik helyre büszkék lehettek, ahogyan a 66,69 mérföld per órás, azaz 107,3 km/h-s leggyorsabb körre is. Rá egy évre a páros már az aranyérmet is behúzta.

Ahogyan az autó eladását gondozó Simon Kidston mondja, a 141-es alvázszámú Bentley 3 Litre Sportnak nagyon fontos történelmi szerepe van, ugyanis fordulópontot hozott el a nem is olyan sokkal korábban – 1919-ben – alapított márka életében. Nemcsak a versenysikerek jöttek, de ezek valamelyest az értékesítéseket is felhajtották, az 1924-es győzelem utáni két évben összesen mintegy 700 kocsit tudtak eladni. Ezt a példányt egy Peter Briggs nevű ausztrál gyűjtő vette meg a nyolcvanas években, majd teljes felújítás következett, hogy elfoglalhassa a helyét a York Motor Museumban. Most közel 1,3 milliárd forintnak megfelelő összegért cserélt gazdát.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Videók

Promóció

Az amerikai sportmárka, a Gant bemutatja új férfi illatát

Promóció

Mire kell figyelni snowboard kabát vásárlásakor?

Kép
Jármű

Életmentő Accord és az Év Autója paradoxon - Autóbutik #19

Tragédiába torkollott sütögetés, Zombi hadba indul a vespások ellen, Rudi pedig magára haragítja a villanyautósokat.

Kép
Jármű

A Mikulás meghozta az új Suzuki Swiftet!

A magyar piac egyik kedvenc kisautója immár a hetedik generációval folytatja.

Kép
Jármű

A legmegbízhatatlanabb autók toplistája

Az autó az ingatlan után sokaknak a második legnagyobb értéke, ezért is nagyon bosszantó, ha mindig baj van vele.

Kép
Jármű

Erre a ralis filmre vágytunk, csak nem tudtunk róla

A Race for Glory: Audi vs. Lancia zseniálisnak ígérkezik, a legendás B csoport dicsőségét és megpróbáltatásait idézi fel.

Kép
Szórakozás

150 év után először kelt ki vadon élő kivi Új-Zéland fővárosában

A behurcolt ragadozók miatt a vadon élő kiviket a kihalás fenyegeti.

Kép
Stílus

Miért vadult meg a világ másodjára is egy műanyag tokos órától?

A Moonswatch sikerét ugyan nem sikerült megismételni, de a Swatch második, Blancpainnal közös kollaborációja is nagyot szólt.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!