Tech
Szuperritka Lamborghini, a rocksztár kedvence
Rod Stewart huszonöt évig dédelgette a Lamborghini Countach Periscopiót, amely kis kitérő után most került új gazdához.
Nem meglepő, hogy a híres emberek gyakran csodálatos luxusautókkal járnak – hiszen megtehetik. Sőt, egyikük-másikuk annyira rá is kattan ezekre, hogy saját gyűjteményt építget. Vannak persze olyan esetek, amikor a neves tulaj igazából nem is használja a kocsit, mint amikor Alain Prost anélkül adta tovább a Ferraritól kapott F40-et, hogy érdemben kipróbálta volna. De akadnak olyan történetek is, mint Rod Stewart és Lamborghinijének sztorija: a zenész mintegy 25 évig őrizgette a Countach Periscopiót.
Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!
Követem!Ha Prost Ferrarija érdekel, ide kattints:
Egy 1977-es gyártású LP 400-ról van szó, amelyet a rocksztár Ausztráliában vett – eredetileg jobbkormányosként. Onnan magával vitte Kaliforniába, majd Angliába is, tehát három kontinenst is megjárt a piros Lamborghini. Ráadásul egy igen ritka változatról van szó, na nem mintha a maga összesen is kevesebb mint kétezer darabos példányszámával a Countach valaha is népautó lett volna. Ez viszont a Periscopio kivitel, amiből csupán 157-et gyártottak. Lényege, hogy a hátrafelé meglehetősen korlátozott kilátás miatt periszkópszerű megoldást vetettek be, erről leginkább a tetőben látható mélyedés árulkodik, az ott nyitott résen át kémlelhetett a sofőr a belső tükörből. Mondjuk elég hasznavehetetlennek bizonyult, éppen 1977 volt az utolsó év, amikor még alkalmazták a megoldást.
Az LP 400 a visszafogottabban motorizált Countach-ok közé tartozott, de azért így is négyliteres V12-es hajtotta, 375 lóerővel és 361 newtonméteres csúcsnyomatékkal. A 0-100 km/h-t 5,4 másodperc alatt futotta meg, a végsebessége 309 km/h volt. Egy ilyen különleges autó esetében talán szentségtörésnek hat, de Rod Stewart nem riadt vissza az átalakításoktól. A kupé kasznit targatetőssé változtatta, és szélesítéseket is szereltetett a karosszériára. 2002-ben eladta, így balkormányosra már a következő gazdájánál építették át, viszont amikor 2013-ban újra gazdát cserélt, ez utóbbit leszámítva mindent visszacsináltak gyárira. Az évek során motorját is felújították, tavaly a Lamborghini Polo Storicónál esett át egy nagyobb karbantartáson.
Az autót az RM Sotheby's aukciósház kínálta eladásra, előzetesen 950 ezer és 1,05 millió euró körüli, azaz akár 400 millió forintnak megfelelő bevételt remélve. Végül 373 millió forintnyi eurót fizetett ki érte valaki.
A képekért lapozd végig galériánkat is!
7 elképesztően hangulatos vár Magyarországon
Számtalan programlehetőség, gyönyörű kilátás, középkori hangulat. Többet nem is kívánhatunk!
Stílusos és egyszerű! Chris Hemsworth fel is lőtte a tavaszi divattérképre ezt a vidám darabot
Chris Hemsworth a legjobb példa arra, hogy ez az évek óta megosztó darab igazából mennyire tuti választás lehet.
Nagy a baj, Európa gyorsabban melegszik, mint a világátlag
Az iparosodás előtti szinthez mért 2,3 Celsius-fokos emelkedés azt jelenti, a mi kontinensünkön a leggyorsabb a felmelegedés.
Deadpoolos gint dob piacra Ryan Reynolds
A színész hosszú évek óta résztulajdonosa az Aviation American Ginnek, most egy különleges kiadást álmodtak meg együtt.
Nem hiszed el, ki inspirálta Tom Hiddleston Lokiját
A csínytevés skandináv istene a Marvel-moziverzum egyik legérdekesebb figurája.
Második nekifutás - Teszt: Honda e:Ny1
A Honda második tisztán elektromos modellje napjaink divatját követve egy crossover. De mennyire való mindenkinek?