Aston Martin Valour – ilyen ma már alig akad

Aston Martin Valour
Forrás: Aston Martin

Tech

A legizgalmasabb meccs is tűéles képen az igazi

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Az elektromos átállás korában igazi ritkaság már a V12-es motor és a kézi váltó kombinációja, de az Aston Martin meglépte a Valourral.

Az autóipar nem azt a korszakát éli mostanában, amikor a gyártók bátran pakolnak nyolc-tíz-tizenkét hengeres motorokat autóikba. Lakossági szinten már igen régi jelenség a downsizing, azonban a felsőbb kategóriákban, sőt egyenesen a luxusautóknál is megfigyelhető a folyamat. Az Aston Martin például a DB11 utódját, a rafinált névadással DB12-nek nevezett gépet immár V12 helyett csak V8-cal kínálja.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Itt írtunk bővebben a DB12-ről:

Olvasd el ezt is!

Mivel azonban az idén 110 éves márka történetében igen kitüntetett szerepük van a V12-es motoroknak, mi mással is ünnepelhetnék a kerek évfordulót? A csütörtökön rajtoló Goodwood Festival of Speedre időzítve bemutatták hát a Valourt, amely nemcsak a tizenkét hengere miatt számít ritkának és különlegesnek, hanem azért is, mert kézi váltót kapcsolnak hozzá, miközben szép lassan ezeket is kiölik már az automaták mindenhonnan.

Ami a műszaki részleteket illeti, a Valour 5,2 literes V12-eséből két turbóval préseltek ki 715 lóerőt, 753 newtonméteres nyomatékot, a hatfokozatú váltó egyedi, kimondottan ehhez a kocsihoz fejlesztették, és a sperrdifiről sem feledkeztek meg. Állítólag a futómű is különbözik minden más Astonétól, de az adaptív csillapítás megmaradt. Elöl 410 milliméteres karbon-kerámia féktárcsák és hatdugattyús nyergek segítik a megállást, hátul négydugattyús nyergek préselik a betéteket 360-as tárcsákhoz. A 21 colos felniken Michelin Pilot Sport S 5-ök feszülnek.

Aston Martin Valour beltér
forrás: Aston Martin
Különleges minta, nem gyakori az ilyesmi autókban manapság

A formaterv az Aston Martinnál megszokotthoz képest agresszívabb, inspirációért az 1970-es, 1980-as évekbeli Vantage-hez nyúl vissza, ügyesen ötvözi a retrós és modern jegyeket. A beltérben is hasonlóra törekedtek, igen szokatlan módon tweed mintát használtak, amit szénszálas betétekkel párosítottak, de említést érdemel a fa váltógomb is.

A Valourt a brit márka gaydoni központjában gyártják az idei harmadik negyedévtől, az első példányokat még 2023 végén leszállíthatják. Amúgy összesen csupán 110 darabot terveznek, ezzel is fennállásuk száztizedik évfordulójára utalva. Nem lennénk meglepve, ha mindegyiknek meglenne már a gazdája.

Nézd meg jobban a Valourt galériánkban:

Galéria / 10 kép

Aston Martin Valour

Megnézem a galériát

Videók

Tech

A legizgalmasabb meccs is tűéles képen az igazi

Kép
Szórakozás

24 színész a Harry Potter-filmekből, akik már nincsenek közöttünk

Kereken húsz évig forgatták a filmeket, sajnos a szereplők közül sokan nem láthatták már a történet végét a vásznon.

Kép
Szórakozás

8 zenekar, amelyek rekordot döntöttek koncertjeik hangerejével

A Guinness Rekordok Könyvébe is bekerülő eseményeken voltak, akik rosszul lettek a zajtól.

Kép
Szórakozás

10 tipikus figura, aki tönkreteheti a moziélményt

Ha a felsoroltakból 5 pont igaz rád, inkább várd meg, míg a film megérkezik valamelyik streamingszolgáltatóra!

Kép
Szórakozás

Az megvan, hogy a kacsacsőrű emlős mérgére nincs ellenszer?

Nem tűnik veszélyesnek, pedig tud meglepetést okozni!

Kép
Otthon

A zöld fű titka: gyepszellőztetés okosan

A gyepszellőztetés segít abban, hogy a gyep és az alatta lévő talaj levegőzni tudjon. Ennek eredményeként szebb, sűrűbb, zöldebb és egészségesebb lesz a fű, ráadásul gyorsabban is nő. Cikkünkben összefoglaljuk a gyepszellőztetés lényegét és lehetséges módjait a minden eddiginél gyönyörűbb kertért.

Kép
Szórakozás

A Wrexham után egy mexikói focicsapatba is beszálltak Ryan Reynoldsék

Rob McElhenney-vel együtt a Club Necaxában vásároltak tulajdonrészt.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!