Promóció
Mint egy falat kenyér: végre 2300 lóval is elérhető a Gemera

A Koenigsegg Gemera a svéd gyártó első négyüléses modellje, inkább GT, mint szupersportkocsi. Mégsem szúrhatják ki a vevők szemét 1700 lóerővel.
Három éve már annak, hogy a Koenigsegg bemutatta Gemera nevű új modelljét, amely a maga háromméteres tengelytávjával jóval nagyobb, mint az eddigiek. Nem is véletlenül, ugyanis ez a svédek első négyüléses gépe, és bár menettulajdonságai abszolút szupersportautósak, ez a kocsi inkább GT-nek nevezhető.
Amikor megtartották a premiert, arról volt szó, hogy egy soros háromhengeres, kétturbós benzinmotort támogatnak meg három villanymotorral, amiből 1700 lóerős rendszerteljesítmény és földindulásnyi, 3500 newtonméteres nyomaték adódik. Most viszont újra átgondolták a dolgot, és kidobták az eredeti terveket. Ehelyett úgy döntöttek, kétféle hajtáslánccal is elérhető lesz a Gemera. Az alapkivitel bár gyengébb, de jóval könnyebb is lesz, mint azt vártuk, mellé viszont becsusszan egy sokkal erősebb is.

A gyengébbik Gemera esetében megmarad a sorhármas TFG (Tiny Friendy Giant – apró, barátságos óriás) motor, de nem három elektromotor egészíti ki, hanem csak egy: a Dark Matter fantázianevű egység önmagában is 800 lovas, így a rendszerteljesítmény 1400 lóerő és 1850 newtonméter körül alakul. Igen, ez valóban kevesebb, mint az eredetileg beígért, azonban azt mondják, annyit sikerült ezzel faragni a tömegen, hogy a gyorsulás még jobb is lett.
Azért nyilván nem bökik ki a lóerőhajhász vevők szemét ennyivel, ezért bevezették a kínálatba azt az erősebb variánst, amelybe a Koenigsegg Jeskóból megismert ötliteres V8-ast passzírozták be. Korábban úgy tartották, a Gemerába nyolchengeres motor nem férne, de azért csak megoldották. Maga a HV8 jelű benzines 1500 lóerős, ehhez jön a 800 lóerős Dark Matter villanymotor, a kettő kombinációjából pedig a rendszerteljesítmény is 2300 lovas, de a 2750 Nm nyomaték is meglehetősen szerénytelen. A valamivel két tonna fölötti tömeget figyelembe véve minden kilogrammra 1,11 lóerő jut.

A pontos árakról nem sokat tudni, a korábban belengetett 1,7 millió dollár nyilván változhatott a műszaki módosítások nyomán. De úgy hírlik, a V8-as felára 400 ezer dollár a sorhármashoz képest, azaz csaknem 140 millió forinttal többet kell kicsengetni, ha valaki azt vinné haza. Már csak ez a különbözet is brutális, de ebben a félmilliárd fölötti szegmensben talán nem ijeszti el az érdeklődőket. A két kivitelből összesen csupán 300 darabot gyártanak.
A Koenigsegg rekordokban is otthonosan mozog:
Olyan magasra jutott ez a Porsche, ahol még nem járt autó
Egyetlen szárazföldi jármű sem mászott még fel olyan magasra, mint ez a módosított Porsche 911, ráadásul nem is Dakarról van szó.
Günzer Tamás lett az Év Bortermelője Magyarországon
A díj nem egy bor kiváló minőségének elismerését jelenti, hanem a több éven át tartó, kiemelkedő teljesítményért ítélik oda.
Soha nem volt ilyen drága az arany
Megdőlt a 2020-as csúcs, és további drágulás várható.
Filléres építés méregdrágán: Deus W650
A kultikus Deus egyik korai építését árverezte el a Bonhams aukciós ház.
Három egészen elképesztő új Breitling
Az autós vonatkozású Top Time sorozatba érkezett három tourbillonos modell.
Ismét betalált Szoboszlai a Liverpoolban
Küzdelmes mérkőzést nyert meg a Liverpool, a magyar középpályás a 94. percben lőtt a hálóba.