1108 lóerővel görbíti a teret a legdurvább Porsche Taycan

Porsche Taycan Turbo GT
Forrás: Porsche

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Promóció

Budapestre is megérkezett a világ egyik legnagyobb presztízsű pezsgője

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A Taycan Turbo GT még az eddigi csúcsmodellre, a Turbo S-re is ráemel bő 150 lóerőt. És akkor a Weissach-csomagról még nem beszéltünk.

A Porsche Taycan alapvetően egy gyors, sportos autó, de hát milyen is lenne egy Porsche? Eddig a Turbo S jelentette a kínálat tetejét a maga 952 lóerős csúcsteljesítményével – ez rajtautomatikával, valamint a rövid ideig használható, maximum tíz másodpercig élvezhető overboost bekapcsolásával érhető el, de a hosszútávon rendelkezésre álló 775 lóval is odébb lehet azért gördülni. Most viszont végre leleplezték az igazi megőrülést, a Turbo GT-t, amely még erre is ráemel egy nagy szívlapáttal.

A GT alapból 789 lóerőt tud, ami ugyan nem olyan sokkal tűnik többnek, de rajtprogrammal máris 1033 lóval csavarja fel az aszfaltot, és két másodpercig még akár az 1108 lóerő is előbújik belőle. Oké, ez ebben a formában leginkább egy erődemonstrációnak nevezhető, de azért annak meggyőző. Ehhez még laza 1340 newtonméteres nyomaték is párosul. Ez a gyakorlatban 2,3 másodperces nulla-százat tesz lehetővé, de a Weissach-csomagos kivitelnél még egy tizedet faragtak ebből: 2,2 alatt van álló helyzetből százon. A vége 305 km/h.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Porsche Taycan Turbo GT
forrás: Porsche
A Weissach-csomagban például nem szerepelnek hátsó ülések

A hajtásrendszerről sok konkrétumot nem árultak el, nem tudni, vannak-e lényeges változtatások, viszont a 600 amperes invertert 900 amperesre cserélték, és bevetették a szilícium-karbidos technológiát is. Mindezeknek köszönhetően nemcsak nagyobb teljesítményt, hanem nagyobb hatótávot is sikerült elérni, a WLTP mérési ciklus szerint 555 kilométert képes megtenni egyetlen töltéssel a Turbo GT.

Könnyebb is lett a GT mint az S – ez a Weissach-csomag esetében a sok szénszálas alkatrésznek köszönhetően akár 75 kilogrammot is jelenthet, ami nem kevés ebben a kategóriában. A Pirelli P Zero Trofeo R gumikat 21 colos kovácsolt felnikre húzták, ezek mögött pedig karbon-kerámia fékek figyelnek, és gondoskodnak a megállásról. Az autó megkapta a Porsche Active Ride futóművét is, amelyet kimondottan a típushoz hangoltak, és az aerodinamikán is reszeltek, hátra például adaptív szárny is került. Azt, hogy mennyire potens a gép versenypályán, máris két komoly időeredménnyel támasztották alá: Laguna Secában 1:27.87-et mentek vele, ami a villanyhajtású szériaautók körében rekord, míg a Nordschleifén 7:07.055-ös kategóriacsúccsal vertek rá 26 másodpercet a Performance-csomagos Turbo S-re.

Porsche Taycan Turbo GT körrekord
forrás: Porsche
Két izmos körrekorddal a marketinget be is izzították

Az indulóár 250 ezer euró, azaz közel 99 millió forint körül alakul, de legalább a Weissach-csomagért elvileg nem kell külön fizetni.

Nézd meg jobban:

Galéria / 19 kép

Porsche Taycan Turbo GT

Megnézem a galériát

Videók

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Promóció

Budapestre is megérkezett a világ egyik legnagyobb presztízsű pezsgője

Kép
Életmód

Szakmák, amik eltűntek a modern kor beköszöntével

Felelevenítünk néhányat a régmúlt mesterségeiből, amik nem állták ki az idő próbáját.

Kép
Jármű

Látványos koncepcióautót mutatott az AMG Monacóban

A Formula–1-es versenyhétvégéhez kapcsolták a Mythos PureSpeed sportautót, amely érdekes megoldásokat vonultat fel.

Kép
Szórakozás

Közeleg a napfogyatkozás 25 éves évfordulója - de mikor lesz a következő?

Az egész ország az eget kémlelte negyed évszázaddal ezelőtt.

Kép
Szórakozás

Mint egy gyerekszínészt, úgy kezelték balesete után Jeremy Rennert

A Marvel-moziverzum sztárja felidézte, milyen érzés volt visszatérni a munkába.

Kép
Szórakozás
Kép
Szórakozás

"Ezt a hajót egyfelé húzzuk" - interjú a Dante alapítóival, Gulyás Hermann Sándorral és Jászberényi Gáborral

Úgy állnak a kamera előtt, mint a profi modellek. Könnyű nekik, hiszen színészek! – jut eszünkbe Jászberényi Gábor és Gulyás Hermann Sándor fotóit nézve. De vajon tényleg könnyű nekik?

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!