Tech
1108 lóerővel görbíti a teret a legdurvább Porsche Taycan
A Taycan Turbo GT még az eddigi csúcsmodellre, a Turbo S-re is ráemel bő 150 lóerőt. És akkor a Weissach-csomagról még nem beszéltünk.
A Porsche Taycan alapvetően egy gyors, sportos autó, de hát milyen is lenne egy Porsche? Eddig a Turbo S jelentette a kínálat tetejét a maga 952 lóerős csúcsteljesítményével – ez rajtautomatikával, valamint a rövid ideig használható, maximum tíz másodpercig élvezhető overboost bekapcsolásával érhető el, de a hosszútávon rendelkezésre álló 775 lóval is odébb lehet azért gördülni. Most viszont végre leleplezték az igazi megőrülést, a Turbo GT-t, amely még erre is ráemel egy nagy szívlapáttal.
A GT alapból 789 lóerőt tud, ami ugyan nem olyan sokkal tűnik többnek, de rajtprogrammal máris 1033 lóval csavarja fel az aszfaltot, és két másodpercig még akár az 1108 lóerő is előbújik belőle. Oké, ez ebben a formában leginkább egy erődemonstrációnak nevezhető, de azért annak meggyőző. Ehhez még laza 1340 newtonméteres nyomaték is párosul. Ez a gyakorlatban 2,3 másodperces nulla-százat tesz lehetővé, de a Weissach-csomagos kivitelnél még egy tizedet faragtak ebből: 2,2 alatt van álló helyzetből százon. A vége 305 km/h.
Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!
Követem!A hajtásrendszerről sok konkrétumot nem árultak el, nem tudni, vannak-e lényeges változtatások, viszont a 600 amperes invertert 900 amperesre cserélték, és bevetették a szilícium-karbidos technológiát is. Mindezeknek köszönhetően nemcsak nagyobb teljesítményt, hanem nagyobb hatótávot is sikerült elérni, a WLTP mérési ciklus szerint 555 kilométert képes megtenni egyetlen töltéssel a Turbo GT.
Könnyebb is lett a GT mint az S – ez a Weissach-csomag esetében a sok szénszálas alkatrésznek köszönhetően akár 75 kilogrammot is jelenthet, ami nem kevés ebben a kategóriában. A Pirelli P Zero Trofeo R gumikat 21 colos kovácsolt felnikre húzták, ezek mögött pedig karbon-kerámia fékek figyelnek, és gondoskodnak a megállásról. Az autó megkapta a Porsche Active Ride futóművét is, amelyet kimondottan a típushoz hangoltak, és az aerodinamikán is reszeltek, hátra például adaptív szárny is került. Azt, hogy mennyire potens a gép versenypályán, máris két komoly időeredménnyel támasztották alá: Laguna Secában 1:27.87-et mentek vele, ami a villanyhajtású szériaautók körében rekord, míg a Nordschleifén 7:07.055-ös kategóriacsúccsal vertek rá 26 másodpercet a Performance-csomagos Turbo S-re.
Az indulóár 250 ezer euró, azaz közel 99 millió forint körül alakul, de legalább a Weissach-csomagért elvileg nem kell külön fizetni.
Nézd meg jobban:
Autórevizor: Így vernek át, ha autót rendelsz
Csütörtökön napközben megcsörrent a telefonom. Aznap kb. a harmincadik hívás volt, és még nem volt dél. Hullafáradt voltam, hajtós volt a hét. Vidékről hívott egy hölgy, pénteken mennének megnézni/átvenni Budapestre egy korábban megrendelt autót. És az utolsó előtti pillanatokban úgy gondolták, jó ötlet lenne átvizsgáltatni. Mint az alábbiakból kiderül, életük egyik legjobb döntését hozták.
4 alvástípus: te melyikbe tartozol?
Egy friss kutatás segít besorolni magunkat a megfelelő kategóriába, és megmondja, mit jelent ez az egészségünkre nézve.
Schwarzenegger: „A rivalizálás Stallonéval előre vitt”
A testépítőből lett színész egy friss interjúban ismerte el, sokat köszönhet kollégájának.
Patrick Stewart Star Trek-jelmeze komoly problémákat okozott a színésznek
Sir Patrick Stewart Grammy-díjas brit színész a BBC Radio 1 műsorában nyilatkozott róla, hogy a Star Trek sorozat Picard kapitányaként milyen megpróbáltatásokat kellett kiállnia a forgatásokon.
Minden évben meglepte kollégáit A farm, ahol élünk sztárja
Michael Landon igazi úriember volt, nem sajnálta idejét és energiáját, hogy másoknak örömöt szerezzen.
50 nőt perelt be, mert azt mondták, rossz vele randizni
A hölgyek egy Facebook-csoportban rossz partiként említik a férfit. Sok pénzt követel a sérelemért.