1108 lóerővel görbíti a teret a legdurvább Porsche Taycan

A Taycan Turbo GT még az eddigi csúcsmodellre, a Turbo S-re is ráemel bő 150 lóerőt. És akkor a Weissach-csomagról még nem beszéltünk.
A Porsche Taycan alapvetően egy gyors, sportos autó, de hát milyen is lenne egy Porsche? Eddig a Turbo S jelentette a kínálat tetejét a maga 952 lóerős csúcsteljesítményével – ez rajtautomatikával, valamint a rövid ideig használható, maximum tíz másodpercig élvezhető overboost bekapcsolásával érhető el, de a hosszútávon rendelkezésre álló 775 lóval is odébb lehet azért gördülni. Most viszont végre leleplezték az igazi megőrülést, a Turbo GT-t, amely még erre is ráemel egy nagy szívlapáttal.
A GT alapból 789 lóerőt tud, ami ugyan nem olyan sokkal tűnik többnek, de rajtprogrammal máris 1033 lóval csavarja fel az aszfaltot, és két másodpercig még akár az 1108 lóerő is előbújik belőle. Oké, ez ebben a formában leginkább egy erődemonstrációnak nevezhető, de azért annak meggyőző. Ehhez még laza 1340 newtonméteres nyomaték is párosul. Ez a gyakorlatban 2,3 másodperces nulla-százat tesz lehetővé, de a Weissach-csomagos kivitelnél még egy tizedet faragtak ebből: 2,2 alatt van álló helyzetből százon. A vége 305 km/h.

A hajtásrendszerről sok konkrétumot nem árultak el, nem tudni, vannak-e lényeges változtatások, viszont a 600 amperes invertert 900 amperesre cserélték, és bevetették a szilícium-karbidos technológiát is. Mindezeknek köszönhetően nemcsak nagyobb teljesítményt, hanem nagyobb hatótávot is sikerült elérni, a WLTP mérési ciklus szerint 555 kilométert képes megtenni egyetlen töltéssel a Turbo GT.
Könnyebb is lett a GT mint az S – ez a Weissach-csomag esetében a sok szénszálas alkatrésznek köszönhetően akár 75 kilogrammot is jelenthet, ami nem kevés ebben a kategóriában. A Pirelli P Zero Trofeo R gumikat 21 colos kovácsolt felnikre húzták, ezek mögött pedig karbon-kerámia fékek figyelnek, és gondoskodnak a megállásról. Az autó megkapta a Porsche Active Ride futóművét is, amelyet kimondottan a típushoz hangoltak, és az aerodinamikán is reszeltek, hátra például adaptív szárny is került. Azt, hogy mennyire potens a gép versenypályán, máris két komoly időeredménnyel támasztották alá: Laguna Secában 1:27.87-et mentek vele, ami a villanyhajtású szériaautók körében rekord, míg a Nordschleifén 7:07.055-ös kategóriacsúccsal vertek rá 26 másodpercet a Performance-csomagos Turbo S-re.

Az indulóár 250 ezer euró, azaz közel 99 millió forint körül alakul, de legalább a Weissach-csomagért elvileg nem kell külön fizetni.
Nézd meg jobban:
Az osztatlan siker elmaradt! Timothée Chalamet cipőválasztásán kiakadtak a rajongók
Szerinted is túltolta kicsit a divatozást?
Autógyűjtők Szent Grálja ez a gyönyörű sárga Ruf CTR
Már maga a Ruf CTR is egészen ritka és különleges sportautó, ebben a színben viszont még kevesebb készült.
Belekortyolhat a sörbe a gyerek, vagy ettől lesz alkoholista?
Egy kicsi kortyocska teljesen ártatlannak tűnhet, mégis úgy fest, ez nyitja meg a kaput az alkoholproblémák előtt.
Ellopott Buddha-szobor kerülhet végre vissza Nepálba
A 12. századi alkotást 1997 óta láthatta a közönség egy chicagói múzeumban, de alapos kutatómunka bizonyította be, hogy valaha ellopták.
Folytatást kap Tim Burton Batman-története – egy csavarral
A zseniális rendező 1989-es produkciójával megreformálta a szuperhősfilmek műfaját, ez a stílus most nem a vásznon élhetne tovább.
Hangulatos és stílusos: 3 pulóver, ami 2025 tavaszán biztosan ott lesz a felkapott darabok között
Tavasszal még jól jön azért egy pulóver, ötleteink között pedig lehet, hogy te is találsz neked tetsző darabot.