Fogyás 35 felett: ezeket érdemes betartanod, hogy könnyebb és tartós legyen

Tornázó emberek
Forrás: Anuham Mahapatra / Unsplash

Tech

Most érdemes napelemet felszerelni, mutatjuk a részleteket

Promóció

Új tárolóval kiegészített, lakossági napelemes rendszer pályázat: az E.ON-nal egyszerűbb

Promóció

Otthon nélkül nincs pszichés egészség – mit árul el rólunk a hely, ahol élünk?

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A szervezetünk folyamatosan változik, harmincöt év fölött már könnyebben jönnek és nehezebben mennek a kilók.

A testsúly nem kimondottan állandó dolog, a kilók életmódunktól függően jönnek-mennek. Az sem ritka, hogy egy élsportoló hízik meg jelentősebben, miután felhagy aktív pályafutásával, hiszen hirtelen sokkal kevesebbet mozog, miközben szervezete hozzászokott egy bizonyos mértékű kalóriabevitelhez. De nemcsak az életmódváltozások, hanem maga a kor előrehaladása is befolyásolja azt, mennyire nehéz leadni a fölösleget.

Mary Wirtz klinikai dietetikus a Men’s Health-nek fejtette ki, hogy harmincéves kor fölött évtizedenként 3-8 százalékkal csökkenhet az izomtömegünk, ez pedig az alapanyagcserére is hatással van. A BMR mutatja meg, nyugalmi helyzetben mennyi energiát használ fel a szervezetünk, vagyis leegyszerűsítve hány kalóriát használt fel – ami ugye lényeges, hogy be tudjuk lőni, mennyit vihetünk be, illetve mennyit kell elégetnünk, hogy ne hízzunk, vagy éppen lefogyjunk.

A szakemberek véleményére alapozva az alábbi hat tippel lehet megkönnyíteni a fogyást 35 év fölött:

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

1. Maradjunk aktívak

Küzdhetünk az izomtömegünk elvesztése ellen, ha mozgásban maradunk. Már heti két erősítő edzéssel is sokat teszünk ennek érdekében, de más formák is hasznosak, legyen szó akár futásról, kerékpározásról, túrázásról vagy evezésről.

2. Vigyázzunk, mit iszunk

Kólák, gyümölcslevek, jeges teák – mind tele vannak cukorral, de az alkoholos italok kalóriatartalma is magas. Jobb, ha inkább a vizet választjuk. De a nassolás, a nagy lakomák és a rossz alvásminőség is ronthat a helyzeten.

3. Szervezzünk pár találkozót

Ez elsőre furcsán hangzik, mindjárt két részre is kell szedni. Érdemes háziorvosunkkal áttekinteni, a rendszeresen szedett gyógyszereink mennyire járulnak hozzá a súlygyarapodáshoz. De ha továbbmegyünk, azt sem árt megnézni, általános egészségi állapotunk milyen, vannak-e olyan tényezők, amik szintén a hízás katalizátorai. A másik fele a dolognak, hogy akár barátokkal, ismerősökkel is egyeztethetünk időpontot a rendszeres közös mozgáshoz, vagy beiratkozhatunk valamilyen fitneszórára.

4. Küzdjünk a stressz ellen

A krónikus stressz nehezíti a fogyást, elősegíti a hízást. Sok férfi például az apaszereppel járó változások miatt ránt fel többletsúlyt. Légzőgyakorlatokkal, meditációval, jógával, sportolással, olvasással vagy más módszerekkel is tehetünk ellene, mindenkinek meg kell találnia, nála mi a hatásos.

5. Állítsuk be az étrendünket

Gondoljuk át azt, hogy mit eszünk, egy nap hányszor és mekkora adagokban fogyasztjuk el azt. Ennek kulcsszerepe van abban is, hogy hosszú távon fenn tudjuk tartani az elért testtömeget. A szakember szerint a teljes kiőrlésű gabonák, a gyümölcsök és zöldségek, sovány fehérjék állandósítása az étrendünkben hasznos.

6. Pihenjünk eleget

Egy egészséges felnőttnek legalább hét óra alvásra van szüksége, de ha többet sikerül, annak pozitív hatásai vannak. Ebbe is javasolt rendszert vinni, például minden nap ugyanakkor lefeküdni, az ágyban már nem bámulni semmilyen képernyőt.

Az is látszik a fentiekből, hogy minden összefügg mindennel. A kialvatlanságtól stresszesek lehetünk, amit olykor nassolással próbálunk levezetni, így könnyebben meghízunk. De fordítva is igaz: a sportolás nemcsak közvetlenül segíti elő testsúlyunk kézben tartását, de a feszültséget is oldja, vagyis egy másik potenciálisan káros tényező kiiktatásában segít.

(forrás: Men’s Health)

InStyle Men TIPP: Szobakerékpár

szobakerékpár
forrás: insportline

Egy minőségi szobakerékpárral akár otthon is meglehet a szükséges testmozgás.
inSPORTline Petyr UB - ár: 85.500 Ft - itt!

InStyle Men TIPP: Masszázsmatrac

masszázsmatrac
forrás: insportline

Az ellazulásban, stresszoldásban jöhet jól egy masszázseszköz.
inSPORTline Matalia - ár: 41.900 Ft - itt!

InStyle Men TIPP: Fitneszkarkötő

fitnesskarkötő
forrás: insportline

Okosórával vagy -karkötővel nyomon követhetjük az aktivitásunkat.
inSPORTline Rivarok - ár: 20.700 Ft - itt!

InStyle Men TIPP: Melegítő

Melegítő szett
forrás: Answear

Sportoláshoz nem árt kényelmesen öltözni.
Fila pamut melegítő - ár: 20.790 Ft - itt!

Videók

Tech

Most érdemes napelemet felszerelni, mutatjuk a részleteket

Promóció

Új tárolóval kiegészített, lakossági napelemes rendszer pályázat: az E.ON-nal egyszerűbb

Promóció

Otthon nélkül nincs pszichés egészség – mit árul el rólunk a hely, ahol élünk?

Kép
Jármű

Ezek most a legolcsóbb új autók – 15 tipp 6,5 millió alatt

Akár 5-6 millió forint között is lehet autót venni, de ennyiből jellemzően kiskocsikat kapunk, puritán felszereltséggel.

Kép
Szórakozás

Így tanítanak be egy Oscar-jelölt kutyát

Na jó, igazából nem a kutya, hanem a film kapta a jelölést, de elképesztően kemény munkát végzett Messi és kiképzője.

Kép
Tech

Újabb komoly fotómobillal erősít a Xiaomi

A Xiaomi 14 Ultra Kínában már kapható, egycolos érzékelővel és markolattal rúgja be az ajtót.

Kép
Életmód

Gondjaid vannak a vizeléssel? Lehet, hogy az étrended a hibás

Sokan kapásból a prosztatájukat kezdenék okolni, pedig lehet, hogy egy kis szemléletváltással is lehetne változtatni.

Kép
Stílus

Nagyon sárga, nagyon vagány – a Porsche kosarascipői

A Puma és a Porsche együttműködését a Charlotte Hornets irányítója, LaMelo Ball neve fémjelzi.

Kép
Szórakozás

Emberkísérlet: doppinggal tömi magát a korábbi világbajnok

Az Enhanced Games sportolói szabadon használhatnak bármilyen szert, James Magnussen így megy rá a gyorsúszás rekordjára.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!